Anasayfa » Etsy » Etsy & Google Analytics Entegrasyonu

Etsy & Google Analytics Entegrasyonu

Yazar: Doruk
Yayınlanan: Son Güncelleme Tarihi 1.096 görüntüleme

Geçtiğimiz günlerde Twitter hesabımda, 6 kelimeden oluşan arama sorgusuyla ilgimi çeken bir Etsy ürün ziyaretinden bahsettim ve gördüğüm kadarıyla insanların ilgisini çeken bir konu oldu.

Şimdi, bu konuyla ilgili hiçbir bilgisi olmayanları da kapsayacak şekilde Etsy ve Google Analytics entegrasyonunu nasıl gerçekleştirmeye çalışacağım.

Konuya yabancı olanlar için Google Analytics nedir?

Aslında daha çok web sitesi sahiplerinin kullandığı Google Analytics, izlemek istediğimiz sayfaların kaç ziyaretçi aldığı, hangi ülkeden, hangi kaynaktan, giriş yaptığı cihazdan tutun, sayfada kalma süresi ve ziyaretçinin yaş aralığına kadar birçok veriyi izleyebildiğimiz bir araçtır. Etkin kullanıldığında çok büyük fayda elde etmeye olanak verebilir ancak ben temel düzey bir kullanıcı olduğum için bu noktalara giremeyeceğim. Konuyla ilgili Twitter’dan Fatih isimli arkadaşımın paylaştığı Kara Buntin adlı Youtuber’ı takip ederek daha nitelikli bilgi edinebilirsiniz.

Şimdi ilk iş bir Google Analytics hesabımızı oluşturmak.

Google Universal Analytics hesabı oluşturma

Burada dikkat etmemiz gereken tek nokta Google Universal Analytics (UA) ve Google Analytics 4 (GA4) seçim noktasına geldiğimiz UA olanı seçmemiz, çünkü Etsy ile entegrasonu destekleyen Universal Analytics.

İlk olarak https://analytics.google.com/ adresine gidiyoruz.

Google Analytics Etsy

Ölçüme başla butonuna bastıktan sonra karşımıza gelen ekranda Hesap adı (Gerekli) kısmına herhangi bir şey yazabiliriz. Biz EtsyHesabim yazarak devam edelim.

Analytics Hesap Kurulumu

Sonraki butonuna basarak Mülk oluşturma adımına ilerliyoruz.

Mülk adı satırına tercihinize bağlı olarak mağaza isminizi veya herhangi bir şey yazabilirsiniz.

Bir alttaki açılır menüden Raporlama saat diliminden Türkiye seçmenizi öneririm. Bu şekilde, saat gece 12’yi geçtiğinde günlük raporlama sıfırlanır, Türkiye’de yaşayanlar için verileri okumak daha kolay olabilir.

Mulk bilgileri Google Analytics

Şimdi en en önemli noktaya geldik. İlgili bilgileri girdiğimiz çerçevenin altında Gelişmiş seçenekleri göster diyerek Universal Analytics mülkü oluşturun seçeneğini etkinleştiriyoruz.

Web sitesinin URL’si alanına etsy.com yazmamız yeterli.

Aşağıda iki seçenek var Google Analytics 4 ve Universal Analytics mülkü oluştur ve Yalnızca Universal Analytics mülkü oluştur.

Konuya hakim olanlar ilk sıradaki, hakim olmayanlar ise kafa karışıklığı yaşamamak adına ikinci sıradaki, sadece Yalnızca Universal Analytics mülkü oluştur seçeneğini işaretleyerek ilerleyebilir.

Universal Analytics Etsy

İş bilgileri alanında uygun olan seçenekleri işaretleyerek Oluştur butonuna basıyoruz.

Analytics is bilgileri

Google Analytics Hizmet Sözleşmesi Şartları ekranını onayladıktan sonra geriye az bir işimiz kalıyor.


Yazıyı hazırlarken ara vermek zorunda kaldım, şimdi ekleyeceğim ekran görüntüsü sizinkiyle aynı olmayabilir ama alacağımız bilgi aynı: İzleme Kimliği.

Ekranımızda UA ile başlayan kodu kopyalıyoruz. Şu an elimizdeki kod UA-239554857-1

Analytics izleme kimligi

Şimdilik Google tarafında işimiz bitti, UA ile başlayan izleme kimliğimizi bir yere not aldıysak geçelim Etsy’e.


Google Analytics İzleme Kimliğini Etsy Panelde Ekleme

Etsy hesabımıza giriş yaptıktan sonra aşağıdaki yolu takip ediyoruz

Etsy satıcı paneli > Options > Web Analytics

Aşağıdaki linkten kendi mağaza adınızı yazarak da aynı

https://www.etsy.com/your/shops/MAGAZA/analytics

Google Analytics Web Property ID adlı sekmede bulunan satıra UA ile başlayan izleme kimliğimizi yazıyoruz.

Web Analytics Powered by Google Analytics

Hepsi bu kadar. Artık ürünlerimizi inceleyen ziyaretçileri anlık olarak takip edebiliriz.

(Çeşitli reklam, çerez engelleyici veya özel tarayıcı kullanan ziyaretçiler Google Analytics’te görünmeyebilir.)


İzleme zamanı

Şimdi masaüstü bilgisayardan girenler Raporlar > Gerçek Zamanı > Genel Bakış sekmesinden anlık ziyaretçilerin nereden girdiğini ve hangi ürünün incelendiğini takip edebilir.

Mobilden izlemek isteyenler uygulamayı ilgili marketlerden indirebilirler.

iOS: https://apps.apple.com/us/app/google-analytics/id881599038

Android: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.apps.giant

Anlik Ziyaretci

Şu an için anlatacaklarım bu kadar. Kodu ekledikten sonra veriler yavaş yavaş biriktikçe daha anlamlı sonuçlara ulaşabilirsiniz.

Herkese bol kazançlar.


Bonus

Eğer ziyaretçilerimiz ürünü Etsy arama satırından arayarak bulduysa, link içinde arama sorgusunu da görebiliyoruz. Link yapısını dikkatli incelediğimizde &ga_search_query= görüyorsak, sonrasındaki kısım müşterinin yaptığı aramayı gösterir.

Aşağıda görseli bulunan örnekte arama sorgum “bir deneme yapalım bakalım“. (Altı kırmızı çizgili bölüm.)

Analytics üzerinde gördüğüm link ve uzantısı:

etsy.com/listing/12XXXX4/test-bir-deneme-yapalm-bakalm-calyor-mu?ga_order=most_relevant&ga_search_type=all&ga_view_type=gallery&ga_search_query=bir+deneme+yapalım+bakalım&ref=sr_gallery-1-1&sts=1&organic_search_click=1
Google Analytics linkten anahtar kelime

Arama terimlerini derlenmiş şekilde bir tablo halinde görmek için sıradaki adımı uygulayabilirsiniz Etsy’de Ürünlerimizi Ziyaret Edenler Hangi Anahtar Kelime ile Geldi?

Benzer Yazılar

Bu web sitesi, deneyiminizi geliştirmek için çerezleri kullanır. Bunu kabul ettiğinizi varsayacağız, ancak isterseniz devre dışı bırakabilirsiniz. Tamam Detaylar