Anasayfa » Etsy » Etsy’de Satış Yapmanın Kesin Yolu via XmEn

Etsy’de Satış Yapmanın Kesin Yolu via XmEn

Yazar: İhracat Forum
4.767 görüntüleme

Geçtiğimiz günlerde r10.net adresli forumdan bir arkadaşımız Babyyoda’nın Etsy hakkındaki tecrübelerini paylaşmıştık. Bugün de benzer şekilde bir deneyim paylaşarak, biraz da işin “arka sokaklarından ilerleyerek” Etsy’de satış yapmanın kesin yolunu anlatan bir paylaşımı buraya taşıdık.

Foruma Xmen kullanıcı adıyla katılan arkadaşımızın paylaşımının derlenmiş hali aşağıdaki gibi.

İyi okumalar


ETSYDE SATIŞ YAPMANIN KESİN YOLU

Her şeyden önce lansmanı anlatarak başlamak istiyorum:

“Hocam sahte satış kesinlikle yapmayın” diyenlere sakın aldırış etmeyin. Defalarca bu işi başarı ile yapmış insanlarla muhatap olun ve nasıl yapılacağını öğrenin. Hayatında hiç deneyimlememiş insanlar bu konudaki fikirleri tamamen sağdan soldan duyduğunu size anlatır.

Artık Etsy’de lansman şart. Etsy’de de mağazalarım var ve yaklaşık 7 ayda 2M TL cirom var. (4 mağaza toplamından. En eskisi 7 aylık) zamanım buna yettiği için bu kadar yoksa lansmanla daha fazla mağaza olabilirdi.

Lansman (sahte alım vb.) eğer yapmasaydım şu anda 10’larca milyon ürün arasında ürünüm çok nadir 1. sayfada görünecek daha sonra satılmayınca arka sayfalara düşecek ve orada da doğal olarak hiç satmayacaktı. Yorum 0 satış 0 olduğu için istediğiniz kadar resim ve SEO mükemmel olsun sağınızdaki solunuzdaki listinglerdeki yorumlar 3000-10000 olduktan sonra sizin 0 yorumlu listenizi kimse satın almaz.

Lansman olmadan da satış yapmak mümkün ancak başarılı satıcı olma oranı 2022 de artık %1.

Dünyadaki tüm pazar yerlerinde ortalama bu iş böyledir. (ETSY’DE AYNI. EN ÇOK SATIŞI EN ÇOK YORUMLU LİSTELER YAPAR.) isterseniz teyit edin. Altın kolye kelimesini ya da kafanızdaki kelimeyi Etsy’de aratın (ABD Proxy ile mutlaka). Bakın bakalım 0 yorumlu mağaza var mı ilk 20 ürün içinde. (Satışların çok büyük kısmı ilk 20 üründen gelir)

Peki 2022 4. çeyreğe nasıl 0 yorumlu ve 0 satışla başlayıp başarılı olacağız?

1) Para harcamayı göze alacaksınız. Yoksa yeni Etsy mağazası açanların %1’i başarılı olduğu bu dönemde siz de satamayan %99’un arasında olma ihtimaliniz %99. Yani kesin.

2) Fotoğraflar çok önemli olduğu için ürün başı 100-300 TL ücreti göze alıp 10 ürün belirleyeceksiniz. (Ürünler kesinlikle 5-10 TL’lik incik boncuk, baskılı t-shirt vb. ürünler olmamalı. Örnek altın kolye, halı, deri ürünleri vb. Pahalı ürünler olmalı ve kesinlikle kişiselleştirilmeli ki Türkiye’den tek tek göndereceğiniz için Çinlilerle rekabet edin.)

3) Rakiplerinizi kopyalayın ve sakın korkmayın. %90 aynı olabilir. Rakipler başarılı olduğu için sen de aynısını kopyaladığın için asla başarılı olamazsın o zaman herkes başarılı olurdu kopyalayan. Buradaki tüyo binlerce reklam harcaması yapan rakibinin en ideal olarak tasarladığı SEO’yu almak. (Çoğu Best Seller’a bakın hepsi birbirinin kopyası.)

4) SEO bittiğine göre gelelim reklamlara. Reklamı satış olsun diye verenler sadece acemilerdir. Reklamın sadece bana satış getirsin diye odaklandıkları için istediği satışı almayınca direk kapatırlar. Kimisi de ortalıkta dolaşan efsanelere inanır sürekli açık bırakınca Etsy’nin gizemli güçleri sayesinde çok satış olduğuna inanır.

Daha fazla uzatmamak adına: Reklamın ilk amacı Etsy’nin sizin listelerinizi tanımasını sağlamak. Bakın burası çokomelli; Etsy sizin yüklediğiniz misal altın kolyeyi insan gözüyle göremediği için bu altın kolye listesi otobüs tekeri mi, James Webb uzay teleskobumu, yoksa Ülker çikolatalı gofret mi anlayamaz. Çünkü listeyi optimize eden botlar ve siz SEO’ya ne yazarsanız ilk ona odaklanır. Ancak en iyi optimizeyi gene Etsy kendisi yapar. Bunu şöyle teyit edebilirsiniz, Best Seller’ın tagları ve başlığına bakın ve onu anımsatacak farklı kelime girin, göreceksiniz ki aynı ürünü gene başta göreceksiniz.

Yani neymiş reklam satış için değil, Etsy’nin listeyi tanıması, aklınıza gelmeyen birçok kelimede listenizin gösterilmesi, potansiyel müşterilerin ürünü tanıması, sepete eklemesi, favlaması, gelen trafik vs. Reklam uzun oldu çünkü gerçekten önemli.

5) Son sırada da LANSMAN (Sahte alım, kaçak alım, yalan-dolan alım, indirigandi alım, feyk alım, fake alım, istemem yan cebime koy alım) var. Aslında sizi öne çıkaracak VE ÖN SIRADA TUTUNDURACAK şeyin ta kendisi lansmandır. LANSMAN tavuk dönerin yanındaki ayrandır. Ya ayran yoksa tavuk döner yemezsin ya da ayran vardır tavuk döner + ayran yersin. LANSMAN candır.

Şimdi lansmana geçmeden önce ürüne ait kendinizin çektirdiği mükemmel resimler, rakiplerinizden kopyaladığınız mükemmel açıklama, başlık ve taglerle birlikte listelerimizi hazır ediyoruz. (Minimum 10 liste aynı kategori olması önemli) artık bunları eksiksiz yaptığımıza göre hadi lansmana başlayalım.

Lansmanı listeniz tam olarak hazır olduktan 2 gün sonra başlıyoruz. Ancak hemen dayınızın kızı Burcu’yu arayıp “Sana WhatsApp’tan ürün linkimi gönderdim satın alır mısın canım?” demiyoruz bu işi ciddi yapan firmalar aracılığı ile LANSMANI başlatıyoruz.

Bu firmalar kısaca “Hali hazırdaki Amerikalı Etsy müşterilerine” sizin ürünlerinizin organik aratılmış şekildeki linkini veya organik aratılmış linkinizin sosyal medyalar üzerinden tıklatarak alımını sağlıyor. Yani direk listenizin direk linkini vererek aldırmıyor. Böylece algoritma ürün aratılmış tıklanmış ve satın alınmış diye bakıyor (Amazon’da Super URL olarak geçer bu durum)

ASLA BU ŞEKİLDE YAPILAN LANSMANDAN MAĞAZANIZ KAPANMAZ! KESİN VE %100 BİLGİDİR.

Lansman Siteleri, Testmarket.io, SellerTools, Facebook Doruk gibi kanallardan bu işi profesyonel yaptırabilirsiniz

Ücretleri kabaca her ürün aldırmak için 4 $ + aldıracağınız ürün parasını ödüyorsunuz (Aldıracağınız ürün parasının ortalama %85-93ünü Etsy size zaten geri yatırıyor.)

Peki hemen Türk aklına gelen durumu da düzeltip yazıma devam edeyim: 70$’lık ürünümü 7 dolara düşüreyim ya da kupon ile %70 indirip falan yapıp lansmanı yapayım, sonra fiyatı gene 70$’a çekeyim olur mu? Cevap: Etsy Türkleri ve Çinlileri düşünerek hemen bu işe el atmış Amazon gibi ürünü kaç $’dan satmak istiyorsanız lansmanı da tam olarak o tutardan (örnekteki 70$) aldıracaksınız. Ürün keyword’ünün gücüne ve ortalama yorum sayılarına göre yavaş yavaş satın aldırmalara başlayacaksınız, gün aşırı 1-2 -2-4-5-4-4-2 şeklinde alım yaptırabilirsiniz. Ben böyle yapıyorum.

Şimdi 1. sayfadasınız. Ancak sağınızdaki solunuzdaki alt ve üstünüzdeki sizinle benzer ürünler satan mağazaların yorum sayıları 500- 2500- 10.000- 3500. Peki biz napcaz la bunların arasında?

İşte yapılan sahte alımlarla birlikte yavaş yavaş 5 yıldızlı yorumlar gelecek. 3-5-10 derken yorumlarınız psikolojik eşiği geçince (örnek 22vs) insanlar fiyatınızın ucuz olmamasına rağmen sizin ürününüzü alacak. Ve tebrikler ürününüzü 1. sayfadaki 100 kişi gördü 50 kişi tıkladı 1 kişi aldı. Artık satış döngüsüne girdiniz. Lansmanı yavaş yavaş bırakabilirsiniz. Organik satışlar, yorumlar gelmesiyle birlikte başladı.

EE NE OLDU ŞİMDİ? YAHU BENDE 1. SAYFADA BİR ÜRÜNÜ GÖRSEM 20-30 ***** ORTALAMA YILDIZ YORUMU OLSA, RESİMLERİ VE AÇIKLAMALARI GÜZEL OLSA, BENDE ALIRIM.

HATTA TRENDYOL’DAN KENDİME ÜRÜN ALIRKEN BAKIYORUM: 5-10 YORUMU OLSUN, 5 YILDIZ ORTALAMASI OLSUN, ALIYORUM YANİ.

BÖYLE YORUMLU SATIŞ RAKAMI OLAN MAĞAZA OLSA BENDE SATARIM ETSY’DE ÜRÜN, NE VAR Kİ? SENDE NE ANLATIOSUN 2 SAAT.

İşte ablacım, abicim olayda tam olarak bu zaten. Siz o binlerce TL’ye satılan eğitimleri unutun, hepsinin özünde söyledikleri öğrettikleri şey aynı, müşterinin önüne çık ve listen güven versin. Bak listen mükemmel olsun demiyor öncelikleri arasında, tabi bu da lazım ama ilk 2 cümle buradaki en önemli şeyler.

(Türkçe imla kurallarını katlettiğim için ayrıca affınıza sığınıyorum)

Benzer Yazılar

Bu web sitesi, deneyiminizi geliştirmek için çerezleri kullanır. Bunu kabul ettiğinizi varsayacağız, ancak isterseniz devre dışı bırakabilirsiniz. Tamam Detaylar