İçerik Tablosu
Birkaç gün önce Etsy ile Google Analytics entegrasyonunu anlatmıştık. Bu entegrasyonla birlikte yeni mağazamızda veriler yavaş yavaş birikmeye başladı ve aşağıdaki görüntüler oluştu.




Ziyaretçiler hangi anahtar kelimeleri kullanarak ürünlerimiz buldu
Eğer entegrasyonu tamamladıysanız Google Analytivs mülkümüzü açıyoruz. Henüz yapmadıysanız bir önceki yazıyı inceleyebilirsiniz.
Mülk anasayfasının sol alt köşesindeki dişli sekmesine tıklayarak ayarları açalım.

Yönetici panelini aşağıdaki gibi görüyor olmalıyız.

Burada sırasıyla 2 noktada işlem yapacağız
- Görünüm Ayarları
- Filtreler
Görünüm Ayarları
Bu alana girip sayfayı biraz aşağı kaydırdığımızda Site Arama Ayarları sekmesinde Site Arama İzlemesi seçeneğini etkinleştiriyor ve aşağıdaki sorgu parametresini açılan satıra yazıyoruz ve kaydediyoruz.
ga_search_query

Filtreler
Şimdi, bir önceki Google Analytics Yöneticisine geri giderek 2 olarak isimlendirilmiş ve kare içine alınmış Filtreler sekmesine tıklayalım.
Karşımıza çıkan kırmızı renkli + FİLTRE EKLE butonuna tıklıyoruz.
- Filtre Adı: SorguTerim (istediğiniz bir ismi verebilirsiniz)
- Filtre Türü: Özel > Gelişmiş
- A Alanı -> A Çıktısı: İstek URI’sı seçiyoruz ve ilgili satıra &ga_search_query= yazıyoruz.
- B Alanı -> B Çıktısı: Boş bırakıyoruz
- Çıktı Hedefi -> Oluşturucu: $A1 yazıyoruz
ve kaydediyoruz.

Sonuç
Hepsi bu kadar.
Müşterilerimizin ürünümüzü bulması ve Google Analytics’in yeteri kadar veri toplamasını bekledikten sonra Analytics ana sayfasından Davranış > Site Arama > Genel Bakış yolunu takip ediyoruz. Açılan sayfanın biraz aşağısında Arama Terimi bölümünden müşterilerimizin hangi anahtar kelimelerle ürünlerimizi bulduğunu görebiliriz.

Tekrar hatırlatmakta fayda var, burada göreceğimiz anahtar kelimeler yalnızca Etsy arama satırından yapılan sorguları gösterir. Etsy Ads ve Offsite Ads reklamlardan, Google ve diğer sosyal medya mecralarından gelen ziyaretlerin yönlendirme linkinde anahtar kelime verisi bulunmadığı için bunları göremiyoruz.